مرکز نوآوری و استارتاپ بیوتکنولوژی (IZB)

شرکت  Fördergesellschaft IZB mbH به عنوان یک مرکز نوآوری و محلی برای حضور استارتاپ های فعال در زمینه بیوتکنولوژی در سال 1995 شروع به کار نمود و هم اکنون به عنوان یکی از 10 مرکز برتر بیوتکنولوژی در سطح جهان شناخته می شود. هم اکنون در IZB، 50 شرکت بیوتکنولوژی با بیش از 700 کارمند، در ناحیه ای به مساحت بیش از 26 هزار مربع مستقر شده اند. تمرکز این شرکت ها عمدتا بر روی توسعه داروهای موثر در زمینه بیماری های خطرناک مانند سرطان، آلزایمز و انواع مختلف بیماری های خودایمنی می باشد.

یکی از عوامل موفقیت IZB، نزدیکی آن به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می باشد. پردیس علوم Martinsried هم اکنون یکی از بزرگ ترین مراکز اروپاست که در آن فعالیت هایی نظیر تحقیقات علمی پایه، تدریس، تحقیقات بالینی و نوآوری و فناوری انجام می شود. دو موسسه متعلق به Max Planck، 10 دپارتمان متعلق به دانشگاه Ludwig Maximilian، کلینیک Großhadern و مرکز Helmholtz نیز در این پردیس قرارگرفته اند.

موقعیت IZB در پردیس علوم Martinsried موقعیت IZB در پردیس علوم Martinsried

آزمایشگاه و فضای اداری IZB برای استارتاپ ها

IZB آزمایشگاه های کاملا مجهز با طراحی انعطاف پذیر (با استاندارد S1) و همچنین فضاهای اداری خود را با قیمت های مناسب برای این شرکت ها فراهم نموده است. این فضاهای اداری و آزمایشگاه ها دارای سطح بالایی از تسهیلات فنی و آزمایشگاهی پایه می باشد و  به دقت طراحی و تجهیز شده اند تا پاسخگوی نیازهای استارتاپ ها باشند. این واحدهای قابل اجاره به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را بسته به نیاز استارتاپ ها به سرعت و به آسانی تغییر داد.

امکانات دیگر این مرکز نوآوری عبارت اند از:

  • ارتباط نزدیک با موسسات توسعه و شرکت های سرمایه گذاری
  • امکان شبکه سازی در محیطی پویا به جهت برگزاری رویدادهای متنوع در زمینه بازاریابی
زیرساخت مدرن IZB

برای به نتیجه رساندن مذاکراتی که برای انجام همکاری بین سرمایه گذاران با شرکا انجام می شود، قطعا به مهارتِ گفتمان نیاز است، اما یک محیط مناسب نیز در به نتیجه رساندن این مذاکره بی تاثیر نخواهد بود. علاوه بر آزمایشگاه ها و فضای اداری مناسب، اتاق های کنفرانس بزرگ و کوچک نیز در این مرکز در دسترس هستند. از سال 2014 تاکنون مرکز اقامت میهمانان IZB با 42 اتاق و سوئیت پذیرای میهمانان می باشد. در طبقه آخر این ساختمان، کلاب G2B واقع شده است که اعضای این باشگاه می توانند با میهمانان خود در فضایی با منظره رشته کوه های آلپ مذاکره کنند و از رستوران مستقر در مجموعه نیز استفاده کنند.

باشگاه G2B (Gateway to Biotech) با هدف ایجاد ارتباط میان برترین محققان دانشکده با سرمایه گذاران حوزه بیوتک و با ظرفیت 100 نفره ایجاد شده است. افراد در این فضا می توانند با آسودگی ایده های خود را به اشتراک گذاشته و در پروژه های یکدیگر شراکت کنند.

افراد زیر می توانند عضو این باشگاه شوند:

  • اساتید دانشگاه و محققان پردیس Martinsried و Grosshadern
  • مدیران عامل و CEO های شرکت های IZB
  • سرمایه گذاران حوزه علوم زیستی

نمایی از باشگاه G2B

 

اتاق های کنفرانس

مرکز استارتاپ و نوآوری بیوتکنولوژی (IZB) دارای اتاق های کنفرانس و فضاهای مناسب برای رویدادهای اختصاصی با ظرفیت 100 نفره برای برگزاری رویدادها و ملاقات ها می باشد. انواع فضاها در این مرکز شامل فضای اصلی باشگاه یا G2B Lounge با ظرفیت 100 نفر، اتاق اسکای روم با ظرفیت 18 نفر، اتاق کنفرانس الیپس 1 با ظرفیت 100 نفر، اتاق الیپس 2 با ظرفیت 12 نفر و اتاق کوبوس با ظرفیت 12 نفر می باشد.

      اتاق کنفرانس اسکای روم با ظرفیت 18 نفر

مروری بر برخی از استارتاپ های مرکز نوآوری و استارتاپ بیوتکنولوژی:
  1. ARS³ : این استارتاپ خدمات مشاوره ای را برای فعالان حوزه سلامت و دارو فراهم می کنند. صاحبان ARS³ دارای تجارب ارزشمندی در بخش R&D، امور درمانی، pharmacovigilance یا مراقبت های دارویی، بازاریابی، فروش و توسعه کسب و کار می باشند و توانسته اند شرکت های درون سازمانی و مستقل بزرگ و کوچکی را ایجاد و هدایت نمایند. تمرکز آن ها روی پروژه های علمی در زمینه های سرطان، هماتولوژی و ایمونولوژی و همچنین سیستم اعصاب مرکزی است.
  2. DoNatur : این استارتاپ در زمینه فروش کاندیداهای دارویی جدید خود که در مرحله آخر توسعه هستند فعالیت می کند. برای مثال DON-168 یک ترکیب فعال در داروهای ضدرماتیسم است که به شکل جدیدی در DoNatur فرموله شده است و به گفته صاحبان این استارتاپ، بهترین فرصت برای فروش آن به شکل تزریق و پماد می باشد.
  3. Crelux : این استارتاپ ثمره یک مأموریت برای تسریع فرآیند اکتشاف دارو و ارائه راه حل های نوآورانه به مشتریان خود است و برای این منظور از روش های بسیاری مانند بررسی های بیوفیزیکی، تولید پروتئین، غربالگری DNA، NMR و cryo-EM استفاده می کند.

تهیه شده در واحد ترویج و برندینگ شتابدهنده توانا

 

 

منابع:

https://www.izb-online.de/en/hotspot-for-life-sciences

https://www.izb-online.de/en/infrastructure-izb

https://www.izb-online.de/en/infrastructure-izb/conference-rooms

https://www.izb-online.de/en/unternehmen/ars3-pharma-management-gmbh-co-kg

https://www.izb-online.de/en/unternehmen/donatur

https://www.izb-online.de/en/unternehmen/crelux-gmbh

https://www.izb-online.de/en/hotspot-for-life-sciences/start-ups-at-izb

5 3 آرا
امتیاز محتوا

پست های مرتبط

خبررسانی
منو با خبر کن
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظر ها
فهرست